Patch sur Legion: Sorts de charme, classes hybrides, interruptions...

Arkentass | 07/04/2016 à 10h17 - 5

Une nouvelle mise à jour a été appliquée cette nuit sur l'Alpha de Legion. Plusieurs modifications sont assez importantes, notamment au sujet des sorts de charmes qui pourront être utilisés plus souvent malgré des dégâts moindre pour les monstres, l'arrivée du mana pour certaines classes hybrides ainsi que la réduction de la durée des interruptions, ce qui sera surtout ressenti en PvP.

En ce qui concerne les sorts de charme, Blizzard estime que ces sorts sont potentiellement très puissants, surtout lorsqu'ils sont utilisés sur des créatures plus fortes que la moyenne. Si dans WoD celles-ci étaient simplement immunisées à cet effet, ce ne sera plus le cas dans Legion. Par contre, les développeurs ont limité les dégâts des créatures charmées, les plaçant au niveau d'une créature extérieure standard, même si vous charmez un monstre plus puissant. La société espère ainsi que vous contrôlerez plus souvent des créatures, notamment en donjon.

Autre changement d'importance, la plupart des hybrides non-soigneurs utiliseront désormais du mana. Nous aurons l'occasion de revenir plus en détails à ce sujet, cela méritant un article séparé.

Enfin, Blizzard a réduit la durée des interruptions pour plusieurs spécialisations, ce qui permettra aux joueurs de lancer plus souvent leurs aptitudes, surtout en PvP. Cela concerne notamment les Prêtre Ombres, Chaman Restauration et tous les Démonistes. Notez qu'on parle bien des interruptions lancées sur ces classes, et non pas par celles-ci.

Class Status – We’ve made many iterations based on feedback and testing. Here are some highlights:
  • Charm Spells – These spells are potentially very powerful when used on stronger-than-average creatures. Previously, we handled this by making any particularly strong creatures (such as most creatures in dungeons and raids) immune to these effects. For Legion, we’ve limited the amount of damage dealt by charmed creatures to what a standard outdoor creature could do, and will soon be relaxing those immunity restrictions accordingly. This way, you’ll be able to use things like Control Undead and Enslave Demon more often, especially in dungeon content, and still get a reasonable value out of them.
  • Mana and Utility for Hybrids – Most non-healer hybrids now use mana, primarily to fuel utility spells and abilities.
  • Interrupt Duration Reduction – We’ve added baseline interrupt duration reduction to several specializations, which should help them get casts off more often, primarily in PvP. This includes Shadow Priests, Restoration Shamans, and all Warlocks. (EDIT: To clarify, this is a reduction to the duration of interrupts used ON them, not BY them.)
  • Warlocks – Several changes in order support Warlocks being more tanky. A greatly improved version of Soul Leech is now baseline, in place of Fel Armor, and Demon Skin is a new talent in Soul Leech’s place that further enhances Soul Leech significantly.
  • Brewmaster Monks – Reigned in their overpoweredness. (Note that this is not final tuning, just getting things in the right ballpark so as not to negatively impact testing too much.)
  • Holy Paladins – Light of the Martyr design tweaked.
  • Balance Druids – Astral Power generation tweaked.
  • Shadow Priests – Insanity generation tweaked.
  • Enhancement Shamans – Stormbringer and Windfury chances tweaked.
  • Blood Death Knights – Extensive changes to many talents.
  • Arcane Mages – Arcane Missiles proc logic changed; Arcane Blast is now the optimal way to generate Arcane Missiles charges, instead of spamming instants.
  • Rogues – Tricks of the Trade has returned.


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