Le GROS récap du patch 7.1 pour ceux qui dorment au fond

JudgeHype | 24/10/2016 à 15h09 - 13

Le patch 7.1 de World of Warcraft est à nos portes ! Si Karazhan jouera bien entendu un rôle primordial dans cette mise à jour, Blizzard y déploiera également un mini-raid, le Jugement des Valeureux, ainsi que la suite de l'histoire à Suramar. Les collectionneurs seront aux anges avec les nouvelles montures et mascottes, tout comme les fans de PvP qui profiteront de nouvelles récompenses. Ajoutons à cela des nouveautés pour les classes et plein d'autres trucs, ce qui donne un patch plutôt consistant !


Karazhan

À tout seigneur tout à honneur. L'accès à Karazhan nécessitera de passer par les Salles des Valeureux mais également le Bastion du Freux. On ne connaît pas encore la procédure d'harmonisation exacte mais à terme, vous pourrez affronter pas moins de 8 boss, et même peut-être neuf avec Plaie-de-nuit. Damoiselle de Vertu, Wikket, Attumen le Veneur, Moroes, Le Conservateur, Ombre de Medivh, Dévoreur de mana ou encore Viz'aduum l'Obersvateur.

Karazhan n'est pas un raid, mais un gros donjon ^^


Jugement des Valeureux

Il s'agit d'un mini-raid dont l'accès se fera via une petite série de quêtes. Vous débloquerez de nouvelles expéditions et parmi les récompenses, vous trouverez des apparences de transmogrifications Vrykul. Les boss seront Odyn Garm et Helya, avec des loots ma foi plutôt intéressants avec des objets montant jusqu'à un niveau de 885+ en Mythique.

Notez que vous pouvez en apprendre un peu plus sur deux des rencontres via cette news.

Pour les ensembles de transmogrification, foncez par ici !

  


Montures et mascottes

Une ribambelle de montures et mascottes inédites débarqueront dans le patch 7.1. Vous rencontrerez notamment :

  • Solmdering Ember Wyrm : Méthode d'obtention inconnue.
  • Arcanist's Manasaber : Devenir Exalté auprès des Souffrenuits et terminer la série de quêtes de Suramar.
  • Minuit : Tuer Attumen le Veneur à Karazhan.
  • Rockspine Basilisk : Méthode d'obtention inconnue.
  • Raie des eaux sombres : Rendez-vous près de Galissa Rosée-de-Soleil à la Foire de Sombrelune et achetez-lui la monture contre 500 Crocs-lames de Sombrelune.

Côté mascottes, il en existe près d'une trentaine que vous pouvez découvrir ici. Vous pourrez les récupérer à Ulduar, l’épreuve du croisé ainsi qu'à la citadelle de la Couronne de glace.


PvP

L'arène de Nagrand bénéficiera d'une refonte complète, comme vous pouvez le constater sur les images ci-dessous. Mais ce n'est pas tout puisqu'on peut aussi noter les éléments suivants:

  • Augmentation des récompenses en terme de puissance d'arme prodigieuse.
  • Extension du bonus de la première victoire du jour pour les autres files de PvP et ajout de puissance d'arme prodigieuse pour celles-ci.
  • Davantage de pièces d'équipement, de meilleures qualité, afin que le PvP se suffise à lui-même.
  • Utilisation de votre meilleur rang atteint au cours de la semaine écoulée pour l'équipement bonus hebdomadaire.

Un article très intéressante se trouve par ici au sujet des changements PvP pour le patch 7.1.

   


PLEIN D'AUTRES TRUCS

Une nouvelle invasion, le retour à l'Île d'Alcaz... Blizzard prévoit pas mal de nouveaux éléments dont je n'ai pas encore parlé dans cet article. Je vous invite donc à jeter un oeil aux news suivantes si ce n'est pas encore fait:


Changements apportés aux classes

Notez que le dernier patch notes 7.1 date du 15 septembre. C'est donc relativement âgé. Toujours est-il que vous pouvez vous baser sur les infos ci-dessous pour avoir une idée de ce qui vous attend.

Class Changes 

Death Knight

  • Frozen Pulse now triggers if you have fewer than 2 full Runes (was 1).
  • Frozen Pulse damage reduced to 60% of Attack Power (was 72%).
  • Glacial Advance now hits targets in melee range more reliably.
Demon Hunter
  • Abilities learned have been spaced out:
    - Sigil of Silence – Level 101
    - Empower Wards – Level 103
    - Sigil of Misery – Level 105
Druid
  • Mastery: Harmony now includes Frenzied Regeneration.
  • Ysera's Gift will only heal party or raid members.
  • Living Seed now copies 25% of the crit heal (was 50%).
    - Seeds of the World Tree now increases that amount by 8%/point (was 10%).
  • Swiftmend healing increased to 770% of Spell Power (was 700%).
  • (Balance, Guardian, Feral) Druids how have Regrowth in place of Healing Touch.
  • Regrowth is castable in Moonkin Form.
    - Talents, artifact traits, and legendaries have been updated to affect Regrowth where appropriate.
    - (Restoration) Regrowth has 40% additional chance to crit (was 60%).
  • Activating Incarnation no longer triggers a global cooldown for any spec.
  • Incarnation: Chosen of Elune once again provides the armored Moonkin model.
  • Galactic Guardian:
    - Now causes Moonfire to generate 10 Rage (was 15).
    - Now increases its direct damage by 300%.
    - Now has a power aura.
Hunter
  • Track Mechanicals granted to all gnome and goblin hunters, as well as any hunter who uses the Mecha-Bond Imprint Matrix.
  • Vulnerable now increases damage by 50% (was 25%), stacking up to 2 times (was 3 times).
  • New Hunter talent (replacing Dash):
    - Trailblazer: Your movement speed is increased by 25% anytime you have not attacked for 3 seconds.
  • (Survival) Animal Instincts has been redesigned: Flanking Strike now also reduces the remaining cooldown of a random one of the following abilities:
    - Flanking Strike
    - Mongoose Bite
    - Aspect of the Eagle
    - Harpoon
Mage
  • (Frost) Brain Freeze now also increases the damage of your next Flurry by 30%.
Monk
  • (Windwalker, Brewmaster) Crackling Jade Lightning now costs 20 Energy, plus 20 Energy per second.
Paladin
  • Retribution Aura no longer ignores tanks (including self).
  • In talent trees, Divine Steed for Holy and Retribution, and Blessing of Salvation for Protection have been replaced with a new talent:
    - Cavalier: Divine Steed now has 2 charges.
  • Retribution
  • Holy Wrath now deals 200% of your missing health in damage to 4 nearby enemies, up to 120% of your maximum health.
  • Blade of Wrath has been redesigned: (Passive) Your auto attacks have a chance to reset the cooldown of Blade of Justice.
  • Crusade has been redesigned: Replaces Avenging Wrath. (Instant – 2 minute cooldown) Profoundly empowers your Judgment for 20 seconds.
    - While empowered, Judgment generates 1 Holy Power, has a 75% reduced cooldown, and increases your damage and healing by 3%, stacking up to 15 times.
  • Protection
  • First Avenger: Avenger’s Shield now add +50% damage to the first target, and +10% Grand Crusader proc chance.
  • Bastion of Light now has a 2 minute cooldown (was 3 minutes).
  • Crusader’s Judgment now has 2 charges, and Grand Crusader now also grants a charge of Judgment.
Priest
  • (Shadow) Arcane Torrent now generates 15 Insanity.
Rogue
  • Kingsbane now generates 1 combo point.
  • Hemorrhage, Marked for Death, and Ghostly Strike show up on the caster's nameplates.
Shaman
  • Fire Elemental, Earth Elemental, and Feral Spirits now all have totem timers.
  • Earthquake Totem has been renamed to Earthquake and no longer summons a totem.
Warlock
  • Demon Skin and Demonic Circle have swapped talent locations.
  • Devour Magic has returned for Felhunters.
  • Unstable Affliction now overlaps when cast multiple times, rather than “rolling” any remaining damage into the new cast. This does not change the total damage dealt by multiple casts, but makes it easier for players to see the strength of an Unstable Affliction on a given target.
  • Compounding Horror trait redesigned: its buff causes your next Unstable Affliction to deal (32% Spell Power) Shadow damage instantly, stacking up to 5 times.
  • (Affliction) Soul Effigy is now immune to AOE damage.
  • (Demonology) Demonic Empowerment now increases health by 20% (was 50%).
  • (Demonology) Thal’kiel’s consumption deals damage equal to 8% of pet health (from 6%).
Warrior
  • Inspiring Presence now affects party and raid members only.
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